energia portal energetyczny energetyka odnawialna energetyka konwencjonalna audyty energetyczne audyt energetyczny on-line efektywność energetyczna analizy on-line kalkulatory energetyczne katalog firm energetycznych energia portal energetyczny energetyka odnawialna energetyka konwencjonalna audyty energetyczne audyt energetyczny on-line efektywność energetyczna analizy on-line kalkulatory energetyczne katalog firm energetycznych
Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

e-nergy energia
portal energetyczny
energetyka odnawialna
energetyka konwencjonalna
audyty energetyczne
audyt energetyczny on-line
efektywność energetyczna
analizy on-line
kalkulatory energetyczne
katalog firm energetycznych
katalog produktów energetycznych
energia
kup/sprzedaj
pompy ciepła
energia słoneczna
energia wiatrowa
energia wodna
biomasa 
ogniwa fotowoltaiczne
Kolektory słoneczne
węgiel
koks

e-nergy badaj

Elektromobilność - co to jest?

Electromobility (e-mobility) oznacza zastosowanie napędu elektrycznego do przewozu osób i towarów.

Mogą to być następujące typy pojazdów elektrycznych (EV):

- w pełni zasilane bateryjnie (BEV);

- zasilane z generatora elektrycznego na płycie, na przykład silnik spalinowy wewnętrznego spalania (hybrydowego pojazdu elektrycznego, HEV) lub wodorowe ogniwa paliwowe;

- zasilane zgromadzoną energią elektryczną generowaną przez zewnętrzne  źródła energii, nazywane plug-in hybrydowych pojazdów (PHEV), które wykorzystują akumulatory.

Elektromobilność to nowa technologia - co oznacza zasadniczą zmianę systemu. Istotne różnice między nim a konwencjonalną technologią dotyczą podstawowych elementów systemu HV: akumulator służący jako magazyn energii, silnik elektryczny do transformacji energii elektrycznej na siłę napędową oraz ulepszona energoelektronika. Baterią stosowaną głównie w pojazdach elektrycznych jest akumulator litowo-jonowy. Alternatywnie, niklowo-wodorkowy (NiMH), może być stosowany (głównie w pojazdach hybrydowych).

Elektomobilność - Elektryczna technika napędowa będzie w odpowiednim czasie również bezpośrednio wpływać na inne sektory, takie jak warsztaty samochodowe, serwisy oraz recykling i utylizację.